Haber

Milli Eğitim Bakanı Tekin, 4. EİTEE Mütevelli Heyet Toplantısı’nın açılışında konuştu

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, iş dünyası için gerekli nitelikleri sağlayan eğitim sistemlerinin, okuldan istihdama kolay geçişi sağlayan, yüksek öğrenim ve araştırma olanakları sağlayan, ayrıca yaratıcılık ve gelişim çerçevesinde yaratıcılık kazanma fırsatları sunduğunu belirtti. yaşam boyu öğrenme, daha müreffeh toplumlara ulaşmanın en değerli araçlarıdır. .

Beşiktaş’ta Milli Eğitim Bakanlığı konutuna bağlı bir otelde gerçekleştirilen Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü (EİTEE) 4. Mütevelli Heyet Toplantısı’nın açılışında konuşan Tekin, teşkilatın oynadığı role inandığını belirtti Bölgedeki kalkınmanın kurumsallaşmasında önemli bir rol oynamaktadır.

Tekin, bu kapsamda teşkilatın üç ana ihtisas kurumundan biri olan ve üye ülkelerdeki gençlerin eğitimine katkı sağlama imkânı sağlayan Eğitim Enstitüsü’nün Ankara’da bulunmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

EİTEE ile Türkiye Cumhuriyeti arasında 23 Temmuz 2020’de imzalanan ve 6 Mayıs 2022’de yürürlüğe giren Yerleşik Ülke Anlaşması ile hem Türkiye’nin ev sahibi olmasının hem de Eğitim Enstitüsünün diplomatik statüsünün resmi ve jenerik bir yer kazandığını belirten Tekin, şunları kaydetti: Enstitünün faaliyetleri daha belirgin hale geldi. Üretken olması için uygun ortamın sağlanması ve üye ülkelerin eğitim alanında işbirliğine yönelik çabalarının artırılmasının en büyük arzuları olduğunu söyledi.

“Hedeflerimizden biri de eğitim alanındaki sıkıntıları çözmek”

Daha huzurlu, müreffeh ve gelişmiş toplumlar yaratmanın en etkili yolunun, sosyal ve duygusal becerilere sahip, ortak değerler kazanmış genç nesiller yetiştirmek olduğunu belirten Tekin, şöyle konuştu:

“Eğitimin temel amacı, insanları en iyi şekilde yetiştirerek potansiyellerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu nedenle eğitim, sadece bireylerin değil toplumların da aydınlık bir geleceğin inşasında vazgeçilmez bir rol oynamaktadır. yüksek öğrenim ve araştırma olanaklarının yanı sıra yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yeniden beceri kazanma ve gelişme fırsatları sağlamak, daha müreffeh toplumlara ulaşmamız için en değerli araçlardır.”

Bakan Tekin, eğitimin kalkınma ile güçlü bir bağının olmasının teşkilatın ana felsefesini şekillendiren önemli unsurlardan biri olduğuna işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu noktadan hareketle Enstitümüz, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik stratejik çalışmalar yapmak üzere tasarlanmıştır. değerli eğitimci ve akademisyenlerimizin katkılarıyla daha aktif bir şekilde uygulanması ve öğretmenlerimizin niteliklerinin arttırılması hedeflenmektedir.Üye ülkelerin eğitim sistemlerinde değerli bir dönüşüm ve ilerleme sağlanacağından hiç şüphe yoktur. “

“Küresel yüklere rağmen Türkiye’de eğitim alanında ciddi gelişmeler yaşanıyor”

2000’li yılların başından bu yana Türkiye’de eğitime erişim, eğitimin niteliği ve niceliği açısından ciddi ilerlemeler kaydedildiğinin altını çizen Tekin, “2008-2009 küresel mali krizi ve Kovid-19 salgını gibi ciddi küresel sorunlara rağmen, Türkiye’de eğitim alanında çok önemli gelişmeler yaşanıyor. konuşma konusu olmuştur.” dedi.

Türkiye’nin son 12 yılda 1,2 milyonu çocuk olmak üzere 3,5 milyonu aşkın Suriyeliye ev sahipliği yaptığını hatırlatan Tekin, bu çocukların eğitim ve öğretim süreçlerine katılımını sağlamak için ellerinden geleni yaptıklarını ve Türkiye’nin en fazla Suriyeli ülke olduğunu söyledi. dünyadaki mülteci öğrenci sayısı bariz olduğunun altını çizdi.

Milli Eğitim Bakanı Tekin, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli 11 ili etkileyen depremin olumsuz sonuçlarına eklendiğinde, tüm bu aksiliklere rağmen Türkiye’nin eğitim alanındaki ivmesinin takdire şayan olduğunu ifade etti.

“Zorunlu eğitim çağındaki öğrencilerimizin okullaşma oranı yüzde 100’e yaklaştı”

Ülkemizde eğitim hizmetlerine erişimi artırmaya yönelik temel politikaların okul öncesinden yüksek öğretime kadar çok geniş bir kitleyi kapsadığını ve okullaşma açısından sayısal verilerin arttığını vurgulayan Tekin, “Şu anda dahil edilme oranı Türkiye’de zorunlu eğitim çağındaki öğrencilerimiz arasında eğitim sürecindeki eğitim sürecinde yaş nüfusa göre yüzde 100’dür.Her yaş grubundan öğrencimizin neredeyse tamamı 12 yıllık zorunlu eğitim sürecine dahil olmuştur.Bu çok değerli bir kazanımdır. başarı.” değerlendirmesini yaptı.

Tekin, PISA ve TIMMS gibi uluslararası derecelendirme sistemlerinin bilgisinde Türkiye’deki başarı sıralamalarının her geçen gün arttığına dikkat çekti.

Türkiye’nin nüfus oranları bakımından dünyanın en genç nüfusa sahip ülkelerinden biri olduğuna işaret eden Tekin, zorunlu eğitim çağını tamamlayan gençlerin meslek edinme sürecine büyük önem verdiklerini belirterek, 17 yaşındaki zorunlu eğitimi tamamlayanların yaklaşık yüzde 36’sı mesleki eğitim programlarına kayıtlıdır. olduğunu bildirdi.

Bakan Tekin, meslek liselerinin orta öğretim kurumları içindeki oranının yüzde 50’ye yakın olmasının mesleki eğitime önem verdiklerinin bir göstergesi olduğunu belirterek, sahip oldukları temelle branşın ara eleman ihtiyacını karşılamaya çalıştıklarını söyledi. özellikle son sınıf öğrencilerine yönelik staj ve işyeri eğitimi kapsamında yapılmaktadır.

Öğretmenlerin mesleki gelişimi açısından da büyük çaba sarf ettiklerini anlatan hem hizmet içi eğitim süreçleriyle hem de elektronik hizmet içi eğitimlerin yapılabileceği Öğretmen Bilişim Ağı aracılığıyla öğretmenlerin niteliklerini yükselttiklerini anlattı. Bine yakın öğretmen olduğunu kaydetti.

Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya devam ettikleri Fatih Projesi kapsamında Türkiye’de 700 bine yakın sınıfta interaktif tahta kullandıklarını ve çocukların eğitim sürecinde bilişim altyapısını kullanmalarına olanak sağladıklarını belirten Tekin, teşekkür etti. bu projeye en ücra köşedeki bir devlet okulu bile EBA denilen bilişim ağı üzerinden eğitim alma imkanına kavuşuyor. Yapabileceğini söyledi.

“Üye ülkelerin bir eğitim sistemi kurma hayalleri olması gerektiğine inanıyorum”

Milli Eğitim Bakanı Tekin, enstitünün faaliyetlerini ve çalışmalarını verimli bir şekilde sürdürebilmesi için üzerlerine düşen tüm sorumlulukları yerine getirmeye çalıştıklarını belirtti.

İki önemli konuya değinmek istediğini anlatan Tekin, şu görüşleri paylaştı:

“Bunlardan biri bahsettiğimiz tüm güzel örnekleri paylaşmak, ekonomik işbirliği sürecinin sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi için enstitü bünyesindeki üye ülkelerin farklı yaratabilecekleri bir eğitim sistemi kurma hayali olması gerektiğine inanıyorum. En azından uzun vadede ortak diploma programlarına yol açabilecek çalışmalar şimdiden gündemimize almamız doğru olur diye düşünüyorum.İkinci olarak dikkat çekmek istediğim nokta ise şu; tüm bu hayallerin, dileklerin ve umutların gerçekleşmesi için değerli koşullar, her üye ülkenin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmiş olmasıdır.İmza süreçlerinin en kısa sürede tamamlanacağına ve üye ülkelerimizin enstitü ile ilgili mali sorumluluklarını yerine getireceklerine inanıyorum.”

Toplantının hayırlara vesile olmasını dileyen Tekin, eğitimdeki güzel örneklerin paylaşılmasını ve karşılıklı işbirliğinin geliştirilmesini diledi.

Programda EİT Eğitim Enstitüsü Lideri Prof. Dr. Mehmet Akif Kireçci ve EİT Genel Sekreteri Büyükelçi Hüsrev Nozırı birer konuşma yaptılar.

Konuşmaların ardından basına kapalı olarak devam eden toplantı gündemin görüşülmesine geçildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu